612

ΠΡΙΝ 9 ΜΗΝΕΣ ΕΙΧΑ ΠΑΘΕΙ 2 ΚΡΙΣΕΙΣ ΠΑΝΙΚΟΥ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ. ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΕΝΩ ΕΙΜΟΥΝ ΛΙΓΟ ΕΞΑΝΤΛΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΑΥΠΝΟΙΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΒΡΑΔΥ (ΛΟΓΩ ΕΝΟΣ ΑΝΤΙΣΤΑΜΙΝΙΚΟΥ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΜΟΥ ΕΦΕΡΕ ΑΥΠΝΟΙΑ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΥΠΝΗΛΙΑ ), ΒΡΙΣΚΟΜΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΕΝΙΩΣΑ ΜΙΑ ΔΥΣΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΒΓΗΚΑ ΕΞΩ ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΑΓΧΩΘΗΚΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΙΣΘΑΝΘΗΚΑ ΕΝΤΟΝΗ ΑΔΥΝΑΜΙΑ, ΚΟΜΑΡΑ ΣΑΝ ΖΑΛΑΔΑ ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΕΙΧΑ ΚΑΙ ΕΝΤΟΝΗ ΤΑΧΥΚΑΡΔΙΑ. ΜΠΗΚΑ ΣΕ ΕΝΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΟΠΟΥ ΜΟΥ ΜΕΤΡΗΣΑΝ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΗΤΑΝ 15 Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ 10 Η ΜΙΚΡΗ. ΦΥΣΙΚΑ ΤΑΡΑΧΤΗΚΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΠΟΤΕ ΤΟΣΟ ΥΨΗΛΗ ΠΙΕΣΗ ΑΛΛΑ ΧΑΜΗΛΗ ΘΑ ΕΛΕΓΑ. ΑΜΕΣΩΣ ΕΦΥΓΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΟΠΟΥ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΜΟΥ ΚΑΡΔΙΟΓΡΑΦΗΜΑ ΔΕΝ ΔΙΕΓΝΩΣΑΝ ΤΙΠΟΤΑ. ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΜΕ ΕΠΙΑΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΟΤΑΝ ΕΙΧΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΑΝΤΙΦΛΕΓΜΩΝΟΔΕΣ ΧΑΠΙ. ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΕΙΧΑ ΠΑΡΕΙ ΝΗΣΤΙΚΗ ΣΚΕΦΤΗΚΑ ΟΤΙ ΘΑ ΜΕ ΠΕΙΡΑΞΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΕΠΑΘΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΚΡΙΣΗ ΟΠΟΥ ΠΗΓΑ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΗ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΚΑΙ ΕΦΥΓΑ ΠΡΙΝ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΟΥΝ. ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΗΤΑΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ Ο ΓΙΑΤΡΟς ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΦΩΝΑΞΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗ ΝΑ ΜΕ ΠΕΙΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΩ ΑΝΤΙΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΑ ΧΑΠΙΑ ,ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΕΚΑΝΑ ΟΛΕΣ ΤΙς ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΟΛΑ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΑ (ΛΙΓΟ ΧΑΜΗΛΟ ΑΙΜΑΤΟΚΡΙΤΗ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΟ ΣΙΔΗΡΟ),ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΕΣ,ΚΑΙ ΓΙΑ ΘΥΡΟΕΙΔΗ. ΕΧΩ ΤΩΡΑ 9 ΜΗΝΕΣ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΩ ΜΟΝΟ 1 ENTACT ΤΩΝ 10 ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ. ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΜΟΥ ΒΓΗΚΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΓΧΟΣ, ΤΑΧΥΚΑΡΔΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΨΙΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΑΓΟΡΟΦΟΒΙΑ . ΑΥΤΑ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΜΟΝΟ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΕΠΑΙΡΝΑ ΤΟ ΧΑΠΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΥΠΟΧΩΡΗΣΑΝ ΤΑ ΕΝΤΟΝΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ. ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2 ΜΗΝΕς ΠΟΥ ΤΑ ΕΠΑΙΡΝΑ ΜΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΚΑΤΙ ΖΑΛΑΔΕς ΣΑΝ ΑΣΤΑΘΕΙΑ , ΣΑΝ ΝΑ ΓΕΡΝΕΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΚΑΙ ΕΙΧΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΤΙΣ ΛΥΠΟΘΙΜΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΣΥΜΒΕΙ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ. ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΩ ΤΑ ΧΑΠΙΑ (ΕΧΩ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟΥΣ 9.5 ΜΗΝΕΣ ) ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΦΥΓΕΙ ΑΥΤΗ Η ΑΣΤΑΘΕΙΑ . ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΧΑΠΙΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑ ΜΑΤΗΣΩ ΝΑ ΤΑ ΠΑΙΡΝΩ. ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ, ΟΥΤΕ ΗΡΕΜΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΓΧΟΛΥΤΙΚΑ ΧΑΠΙΑ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΠΑΡΩ ΠΟΤΕ. ΜΗΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΩΣ ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΑΠΟ ΦΑΡΜΑΚΑ (ΑΠΟΦΕΥΓΩ ΝΑ ΠΑΙΡΝΩ ΓΕΝΙΚΩΣ ΦΑΡΜΑΚΑ) ΔΡΟΥΝ ΠΙΟ ΕΝΤΟΝΑ ΣΕ ΜΕΝΑ ; Ο ΓΙΑΤΡΟς ΠΟΥ ΜΟΥ ΤΑ ΕΔΩΣΕ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΩ ΝΑ ΖΩ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΜΠΤΩΜΑ. ΞΕΧΑΣΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΟΤΙ ΕΧΩ ΧΑΜΗΛΗ ΠΙΕΣΗ ΣΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΒΑΣΗ 9 Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΓΥΡΩ ΣΤΟ 6 Η ΜΙΚΡΗ. ΜΗΠΩς ΠΑΙΖΕΙ ΡΟΛΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΤΙς ΖΑΛΑΔΕΣ ΜΟΥ ; ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΝ ΣΑΣ ΚΟΥΡΑΣΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕ ΒΑΣΑΝΙΖΟΥΝ ΑΛΛΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ.

Απάντηση
Το κεντρικό σημείο του μηχανισμού γέννησης των κρίσεων πανικού είναι ότι είναι δυνατόν να έχουμε αισθήσεις από το σώμα μας οι οποίες να μην είναι ενδεικτικές κάποιου σοβαρού προβλήματος. Όλα τα συναισθήματα, όπως και το άγχος συνοδεύονται από σωματικές εκδηλώσεις, ενώ σωματικές αισθήσεις συνοδεύουν και άλλες απολύτως φυσιολογικές καταστάσεις και λειτουργίες, όπως την κούραση, την αϋπνία, την πέψη κλπ. Αυτό που συμβαίνει σε γενικές γραμμές στη διαταραχή πανικού είναι ότι το άτομο παρερμηνεύει κάποιες φυσιολογικές σωματικές αισθήσεις ως ενδείξεις κάποιας πολύ αρνητικής κατάληξης (π.χ. ότι θα τρελαθεί, ότι θα χάσει τον έλεγχο, ότι θα πεθάνει κλπ.) με αποτέλεσμα να αγχώνεται περισσότερο, όπως μπορείτε να διαβάσετε κι εδώ . Κάτι τέτοιο φαίνεται να έχει συμβεί κι εσάς από αυτά που μας περιγράφετε στο μήνυμά σας.

Εάν η φαρμακευτική θεραπεία δε σας κάλυψε πλήρως, ίσως θα σας ήταν χρήσιμο να δοκιμάσετε κάποια ψυχοθεραπευτική προσέγγιση, καθώς όπως μπορείτε να διαβάσετε κι εδώ οι κρίσεις πανικού αντιμετωπίζονται σήμερα αποτελεσματικά και δεν υπάρχει λόγος να υποθέσει κανείς ότι θα έχετε ανάγκη μόνιμης φαρμακευτικής αγωγής. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι και ψυχοθεραπευτικά και από τη στιγμή που τα φάρμακα που λαμβάνετε έχουν ανεπιθύμητες ενέργειες μπορείτε να συζητήσετε με τον ψυχίατρό σας το ενδεχόμενο δοκιμάσετε μια τέτοια προσέγγιση. Όλες οι μορφές θεραπείας θεωρούνται αποτελεσματικές με την ψυχοθεραπεία να πλεονεκτεί ως προς τη διατήρηση του θεραπευτικού αποτελέσματος, δηλαδή ως προς την προφύλαξή σας από μελλοντικές επανεμφανίσεις του προβλήματος, όπως μπορείτε να δείτε κι εδώ .